Reactie van moeder na van haar dochter deelname aan een MEIDENMIDDAG
Reacties van ouders na afloop van de Training Hoogbegaafd Thuis
“We hadden behoefte aan handvatten om onze kinderen beter te begrijpen en daardoor minder dwang/ boosheid/ straf te hoeven gebruiken om ze mee te laten draaien met de dagelijkse dingen in het gezin. “
“Het is heel fijn om te hebben kunnen profiteren van alle tijd en studie die Mayke in het onderwerp heeft geïnvesteerd. Iedere sessie leverde daardoor al een schat aan nieuwe informatie op. Door die informatie ook ter plekke en hardop te vertalen naar onze eigen kinderen, ging het meer leven en was het op een hele natuurlijke manier thuis toe te passen.”
“Ik heb veel meer inzicht gekregen in de voorwaarden die nodig zijn voor een (hoogbegaafd) kind om goed in zijn vel te zitten. Met name met de enorme behoefte aan autonomie, die onze zoon heeft, is belangrijk om ruimte te geven. Door beter te kijken en luisteren naar wat hij echt denkt en voelt, in plaats van hem te dwingen “gewoon te doen wat de (lees mijn) bedoeling is”, is de dynamiek en sfeer in huis heel veel verbeterd. “
“Ik vond de sfeer tijdens de sessies heel gemoedelijk, gezellig en veilig. Mayke nodigde erg uit tot het vertellen van ervaringen, en liet ook veel van zichzelf zien. “
Michiel
“Ik was op zoek naar handvatten voor thuis, wilde beter snappen wat hoogbegaafdheid is en andere ouders leren kennen, die tegen vergelijkbare zaken aanlopen.”
De training heeft zeker mijn vragen beantwoord: ondanks dat ik al veel had gelezen is het meer gaan leven en snap ik mijn kinderen beter. Ik heb ook veel aan de praktische tips en verhalen van andere ouders gehad.”
“Het is een stuk rustiger geworden thuis. Vooral het beter snappen van het rijke gevoelsleven helpt enorm. Mijn zoon zegt nooit meer” Jullie begrijpen me niet”
“Wat ik mee neem is een andere wijze van communiceren- of ik dat goed doe is direct af te lezen aan de reactie van de kinderen. Ik vond het inhoudelijk een mooie training, goed gebracht veel ervaringen gehoord; een goede balans tussen theorie en opdrachten.”